Navigace:

E-mailová FAZER konference

Za účelem výměny názorů majitelů a fandů je vytvořena e-mailová konference kam svými příspěvky můžeš předat své zkušenosti či je dostat od ostatních. Jediné místo kde najdeš tolik stejně zaměřených a postižených lidí. Dozvíš praktické zkušenosti s pneumatikami, běžnou údržbou, úpravami, novinkami kolem Fazeru.

Tato konference pak také pořádá vlastní sraz Fazer konfery či informuje o dalších akcích jichž se její účastnící na fejzrech zúčastní.

Základní pravidla konference:

1. Přihlášení a odhlášení

Pro přihlášení odešli prázdný e-mail ze své adresy, kterou chceš zaregistrovat na fazer-subscribe@xm.cz. Vzápětí ti automaticky zpět přijde zpráva, kterou následně potvrdíš a tím se automaticky staneš členem konference.Když se budeš chtít odhlásit, tak použij stejný postup, ale svůj požadavek tentokrát pošli na adresu fazer-unsubscribe@xm.cz.

2. Kam psát

Pokud se chceš na něco zeptat nebo máš pro ostatní přínosnou informaci, tak odešli zprávu na fazer@xm.cz a tvá zpráva se automaticky rozešle všem členům.

3. Co psát

Pokud možno tak piš k tématu dle názvu konference. Dejte dobrý pozor na to, abyste nepsali od tématu, tzv. off-topic. Vaše historka s kocourem může být vtipná, ale pokud se jí pokusíte pobavit dvě stě fazeristů, kteří čtou konferenci nemuseli by tvůj smysl pro humor ocenit. Častějším problémem bývají různé osobní příspěvky a flame wars. Při odpovědi na příspěvek, který prošel konferencí, je dobré si rozmyslet, zda má smysl zprávu posílat všem, nebo zda stačí odpovědět přímo odesílateli. Od původně věcné debaty se totiž často sklouzne k osobní výměně názorů, která ostatní zas tolik nezajímá, zato jim však neúnavně plní mailboxy.

4. Předmět zprávy je věc

Častým problémem je špatně vyplněné pole subject (alias předmět). Tohoto prohřešku se občas dopustí hned původní autor, který mail pojmenuje způsobem, který příliš neodpovídá obsahu. Častější je však situace, kdy se od prvního příspěvku odvine dlouhá debata, která se postupně stočí úplně někam jinam - ale subject už zůstane stejný, jen před ním přibyde dlouhá řada Re:. Správný subject je přitom důležitý pro orientaci v došlých zprávách.

5. Jak psát

Mám zde na mysli především nepoužívání diakritiky ve zprávách, protože stále česká diakritika, dělá neplechu v různých systémech a proto, aby se tvá zpráva dala vždy přečíst, tak je lepší psát bez ní. Samozřejmě když ti občas nějaký ten háček nebo čárka ujede, tak ti nikdo hlavu trhat nebude, ale můžeš někomu stížit čtení tvé zprávy.Také si ve svém e-mailovém klientu nastav, aby se zprávy posílaly jako prostý text. Nejhorším případem jsou zprávy ve formátu HTML, proto se jich vyvaruj.

6. Přílohy

Přílohy k e-mailům posílej pouze pokud se opravdu vztahují k tématu. Je třeba si uvědomit, že sice můžeš mít dobré připojení k Internetu, ale některý ze členů může zprávy stahovat přes modem a přes něj se opravdu 2MB videa stahuje špatně, proto přílohy používej s rozmyslem. Zejména se to týká obrázků z digitálních foťáků, které určitě posílejte, ale předem je zmenšete na přijatelnou velikost rozměru max. 640x480 s rozlišením 72dpi.

7. Citujte s citem

Nesmírně oblíbené jsou maily, které obsahují citaci několika zřetězených zpráv, jež postupně prošly konferencí, a nahoře text: "Ano, tohle si taky myslím." Když pominu skutečnost, že by taková zpráva vůbec neměla jít do konference, ale jen původnímu pisateli, je problém v nesprávném citování. Z původního příspěvku je dobré zachovat jen takovou část, aby bylo zřejmé, na co odpovídáte. Totéž se ovšem dá říci i z druhé strany: Z původní zprávy je dobré nechat alespoň tolik, aby se ostatní dokázali zorientovat, na co vlastně reagujete. Ani v úvodu zmíněný text bez hromady citovaných mailů není nic platná, protože se ostatní nedozvědí, s čím to vlastně souhlasíte.

8. Dejte pozor na reklamu

E-mailové konference jsou většinou útočištěm "starších" uživatelů - myšleno těch, kteří už Internet používají delší dobu. Právě tato skupina je přitom nesmírně citlivá na jakýkoliv náznak reklamy. Pokud to tedy pravidla konference výslovně nedovolují, vyvarujte se jakýchkoliv propagačních příspěvků, nechcete-li si vyslechnout spršku nadávek. Je to logické: kvůli tvé reklamě si lidé konferenci nepřihlásili.Jedinou formou propagace, která se obecně bere jako přijatelná, je krátký podpis, připojený na konci každé zprávy. Na několika řádcích tu můžete kromě svého jména a označení firmy uvést třeba i kratičký slogan, vyjadřující předmět vaší činnosti.

9. Nápověda a pomoc ke konferenci

Konferenci obsluhuje robot, který ti po zaslání zprávy na fazer-help@xm.cz automaticky zašle seznam příkazů, kterým jej můžeš obsluhovat.Potřebuješ-li poradit nebo pomoci kolem této konfery, tak můžeš napsat jeho správci na fazer-owner@xm.cz.Nyní ti již nezbývá než se přihlásit a pěkně pokecat s ostatními. Hodně štěstí nejen za řidítky Fazera.


fazer.krata.cz - všechny informace o motocyklech YAMAHA Fazer.
Píše -kráa-, e-mail: krata@krata.cz. O webu fazer.krata.cz

nahoru