Navigace:


Otevírání nových oken při kliknutí na odkaz

22 červenec, 2004 >>Články<<

Napsat o tomto tématu mne přivedl fejzrista Staníč, který podotknul, že se neotevírají odkazy v nových oknech. Chtěl bych to proto osvětlit a případně znát vaší volbu v anketě pod článkem.

Při psaní těchto stránek a odkazů na další stránky stojím vždy před volbou, kam se vy čtenáři po kliknutí dostanete. Zda-li vás při kliknutí nechám ve stávajícím okně či zda se vám otevře okno další . Jelikož neznám vaše zvyklosti jak užíváte internet, tak jsem se rozhodl veškeré odkazy nechávat směrovat do stejného okna a nechat na uživateli zda si chce otevřít odkaz v okně novém. Otevření odkazu v novém okně jde z uživatelské strany vyvolat stisknutím klávesy SHIFT při klinutí na odkaz, proto je rozhodnutí na vás. Rád bych při další tvorbě stránek vyhověl nejširšímu okruhu čtenářů a případně jim vyhověl kam směrovat odkazy, tak že se zamyslete jak to obvykle děláte a klikněte si v anketě.


Čistíme přední světlomet

19 červenec, 2004 >>Provoz a údržba<<

Asi každý kdo má již nějakých pár desítek tisíc kilometrů najeto, pozoroval jak se mu vnitřek stříbrné paraboly světlometu pěkně zapráší. Mne to postihlo též, načež jsem se jal s tím něco udělat.

Zrcátka a přední kapotáž musí dolů (pokud ovšem nemáte naháče); demontovat přední světlomet; odpojit a vyndat žárovky. Zapoměňte na to, že se dá světlomet dál rozebrat na jednotlivé díly. Gumové těsnění, kterým je přední část se sklem přilepena k tělu světlometu, je natolik nedobytná, že spíše poničíte okolní plasty než abyste úspěšně pronikly dovnitř.

Nyní nastane ta správná piplačka s čištěním, připomínající stavění lodi v láhvi. Připravte si čistící prostředek Jar, 2 čisté hadříky, dřevěnou tyčku (nutná dřevěná či plastová, kovovou byste si mohli poškrábat co nechcete), případně ještě pinzetu pokud máte silné prsty. A jdeme na to!

Nalijte do paraboly přiměřené množství Jaru s troškou vody. Namočte si čistý měkký hadřík, vtlačte ho do paraboly a teď pěkně šejkujte (teda né, že si budete hrát na šejka, ale třeseme, třeseme...), aby se vám hadr uvnitř hýbal ze strany na stranu a umyl každé zákoutí a skulinu. Ostré rohy apod. čistěte s pomocí dřevěné tyčky, kterou si hadřík posunete kam potřebujete. Když se vám zdá vše čisté, tak hadr vyklepněte ven, případně si pomozte pinzetou a parabolu řádně vypláchněte vodou od Jaru. Poté vytřepte veškeré zbytky vody. Tím, že jsme použili Jar, tak by na povrchu mělo zbýt minimálně kapek. Abychom se zbavili i zbývajících kapek, tak dovnitř vtlačte další suchý měkký hadřík, kterým parabolu za postrkování tyčkou vytřete. Po té byste již měli vidět finální výsledek své práce. Vnitřek paraboly by měl vypadat čistý, jako nový.

Ideální je nespěchat s montáží světlometu zpět na motorku a nechte zbytkovou vlhkost alespoň přes noc vyschnout, jinak by se vám mohl světlomet mlžit

Tento návod je osobní zkušenost. Je možné, že můžou pro tento postup fungovat i další čistící prostředky. Jar mám vyzkoušený. Po omytí jsem nepozoroval, že by se začala odlupovat stříbrná odrazová vrstva či se cokoli poškodilo.


Představení nového vzhledu

16 červenec, 2004

S ohledem na stávající nedostupnost odkazů na fazer stránkách, jsem se po nějaké době dopracoval k novému vzhledu i způsobu tvorby www stránek. Sice to ještě není žádný sofistikovaný redakční systém s webovým přístupem, ale snad se ho také dočkáme.

Současná změna designu by měla přispět k lepší aktualizaci stránek a především k stálosti odkazů. Předchozí způsob rozbalovací navigace tvořený pouze přes Java script se mi s ohledem na aktualizaci příliš neosvědčil. Abych ho funkčně nahradil, tak představuji nový vzhled, který je tvořen klasicky přes HTML a navíc pro formátování jsou použity kaskádové styly (CSS). V budoucnu toto celé bude přínosné pro rychlou změnu barev a vzhledu při zachování navigace stránek. Rovněž rychlost načítání stránek by měla být svižnější.

Současný rozsah stránek pokryje předchozí rozsah. Můžete ovšem již vidět rozsah témat, kterými se nyní chci zabývat a co zde můžete očekávat. Rubrik bude nyní dosti a budou se postupně zaplňovat radami a návody. Uvítám pro naplnění obsahu i externí dopisovatele a přispěvatele. Záleží jen na vaší ochotě.

Podle ohlasů a dotazů v e-mailové Fazer konferenci je stále scháňka po náhradních dílech či celých motocyklech. Proto zatímto účelem připravuji webovou inzerci. Původně jsem odhadoval, že bude raz dva hotová, ale jak zjišťuji, tak to tak jednoduché to není... Tak že ještě chvilku.

Cíl, že potřebné odkazy fungují je splněn, tak že si je také proběhněte a opět se sem brzo vraťte.


fazer.krata.cz - všechny informace o motocyklech YAMAHA Fazer.
Píše -kráťa-, e-mail: krata@krata.cz. O webu fazer.krata.cz

nahoru